Calor, piscines, aigua, humitat, l'ambient ideal per què els mini vampirs creixin i entrin en acció!!
Tots coneixem i patim aquests insectes, els MOSQUITS!!
Però què fa que ens piquin? Per què piquen més a uns que a altres?
Quan veniu a la farmàcia sempre o quasi sempre ens expliqueu que de casa vostre sempre hi ha algú que s'emporta la butlleta guanyadora i el piquen més que ningú i també hi ha el que pot nedar entre mosquits que quasi no el picaran! És sort això? És la sang dolça com diuen, i el que rep més picades és el més dolcet de la casa?
El fet de tenir la sang dolça, és a dir, més sucres a la sang, realment no és un factor decisiu per que piquin més o menys, els dolcets podeu estar tranquils.
Els mosquits es senten atrets i piquen gràcies al CO2. I la nostra pena és que el CO2 el produïm tots quan respirem, és l'aire que exhalem. Cada cop que exhalem, que traiem aire quan respirem, emetem 100mg de gas i ho fem unes 13 vegades per minut.
Els mosquits quan detecten el CO2, dedueixen que darrera hi ha "sang fresca" i s'afanyen a clavar les seves afilades peces bucals a la nostra estimada i fantàstica pell. Els adults produïm més CO2 que els nens, per això als bebitos no els piquen tant i a mesura que creixem som més diana pels mosquits.
Què fem, deixem de respirar?? Mala opció...
Un altre compost que atrau als mosquits és l'àcid làctic, que també està present a l'aire que exhalem quan respirem i a la nostra suor.
Qui són la diana perfecta pels mosquits?
Les embarassades que a la última fase de l'embaràs exhalen un 21% més de CO2, les persones altes i els esportistes que al fer esport suen més i exhalen també més.
També piquen més a les dones que als homes per què la pell de les dones és més fina i els hi va millor... Que bé no? Contentes les dones!!
Els mosquits tenen un olfacte tremendament sofisticat, hi ha estudis que diuen que del 346 components químics que provoquen olor a les nostre mans 277 poden atraure un o altre mosquit. També són atrets per determinades olors de formatge i hi ha qui diu que per això piquen als peus...
Les que piquen són les femelles (ens estalviarem comentaris...) i ho fan per que la sang els hi serveix per desenvolupar i fer crèixer els seus ous.
Per tant, podríem dir que el què fa que els mosquits piquin és:
- Respirar, aquí no hi tenim massa a fer...
- No banyar-se o dutxar-se, la brutícia i l'olor atrauen als mosquits.
- Moviment, moure's genera temperatura al cos i això també els hi agrada.
- Suor, rica en àcid làctic
- Calor
- Vestir-se amb colors foscos, els crida més l'atenció el vermell i el negre, serà genètica vampir de veritat???
- Perfum i colonies
- No rentar peus*
- Beure cervesa i menjar formatge*
*segons uns estudis japonesos.
Mesures que podem fer per combatre als mini vampirs seran dutxar-nos abans d'anar a dormir per treure la suor (tot i que aixo té caducitat, ja que quan dormim tornarem a suar), hi ha plantes que molesten als mosquits i els repel.len com la sàlvia, la citronel.la o també va bé fregar a la pell farigola, eucaliptus, comí i canyella.
Però per nosaltres, evidentment, el més efectiu és un bon repel.lent, com els que tenim a la farmàcia, que a més repel.len una gran varietat d'insectes com abelles, tabacs, mosques, a banda dels mosquits.
N'hi ha amb composició més natural a base d'extractes de plantes i olis essencials, n'hi ha d'homeopàtics amb barreja de soques molt efectives i n'hi ha de químics que no vol dir que pel fet de ser químics siguin nocius per la nostra pell, estan provats i testats per que facin l'efecte desitjat amb el mínim dany. Aquesta també és una diferència important, molt important de fet, respecte els repel.lents que es puguin trobar a altres canals que no siguin la farmàcia. A la farmàcia us assegurem que el que els productes que entren i surten de la nostra farmàcia són eficaços i estan testats per demostrar-ho (tenen estudis clínics validats).
I a banda de la composició n'hi ha de diferents tipus, barres, locions, esprais, aerosols, polseres, elèctrics, ... vaja que n'hi ha per a tots els gustos.
I si tenim la mala sort que ens piquen una bona cremeta o loció indicada per les picades us anirà de conya.
I amb tot això, que tingueu una bona convivència amb els mosquits!