Avui obert: 09:00-13:30
Demà tancat

Protecció labial, un dels bàsics de cada dia

Temps de lectura 2 min.
Protecció labial, un dels bàsics de cada dia

17 Novembre 2017

Els llavis, una de les parts del cos que pot arribar a ser de les més maques però si no es cuiden bé poden ser un desastre total!!

Els llavis tenen la pell més fina de tot el cos i per tant també és la més sensible. Encara que no sapiguessis que és la pell més fina si que segur te n'has adonat que son molt sensibles als llavis.

No tenen melanòcits, les cèl.lules que ens donen color a l'estiu i que ens protegeixen dels raigs solars, els llavis no en tenen, es cremen més i són més sensibles al sol.

Però això no és tot...

Recordes que parlem sovint de la capeta de greix que tenim sobre la pell i que ens fa de barrera i protecció? Si, el mantell hidrolipídic. Els llavis no en tenen perquè als llavis no hi ha glàndules sudorípares ni sebàcies i tampoc hi ha pels, així que un altre cop tenim els llavis desprotegists contra els factors externs.

Saps perquè tenen aquest color vermellós? Els llavis tenen la pell molt fina i és una zona del cos que té molta irrigació, hi ha molts vasos sanguinis, aquesta combinació de irrigació i pell fina i transparent és el què lo dona aquest color als llavis. Però uns llavis morats no vol dir que siguem de sang blava, eh? No som prínceps i princeses quan tenim els llavis blaus ;) el què passa és tenim mala circulació sovint causada pel fred.

El fred i la calor, l'aire exterior, el pas del temps (ens fem grans...) els aliments freds i calents, la propia saliva que té enzims digestius, el moviment constant,... fa que aquesta pell delicada necessiti atenció especial.

Aquí el PROTECTOR LABIAL entra en acció, una protecció pels llavis que la podem trobar en diferents formats i amb diferents composicions.

Si la volem per anar a la platja, la buscarem amb una bons protecció solar

Pel fred, a banda de la protecció solar ens interessarà que porti també manteca de Karité i vitamina E que hidraten i preotegeixen.

Si tens moltes ferides o infeccions tipus herpes, millor fer servir una protecció labial que sigui en tarrina, així amb el dit, sempre net, aplicques els bàlsam i evites contaminar l'stick o barra. Aquí interessarà que hi hagi oli del arbre de té, pròpolis, mel.

Els nens tenen més tendència que els adults a llepar-se els llavis repetidament, en aquest cas triarem un protector labial el més natural i suau possible i que poguem reaplicar sovint.

Ja veus que protegir-se els llavis és important, inclou un protector labial al teu dia a dia.

No saps quin? Vine i t'ajudarem a escollir el millor per a tu.